Mérföldkő: a gép már okosabb, mint a gimnazisták
Még egyet lépett előre az emberiség a mesterséges intelligencia fejlesztése terén. A japán tudósok szoftverét futtató számítógépet már majdnem felvennék angol szakra.
Még egyet lépett előre az emberiség a mesterséges intelligencia fejlesztése terén. A japán tudósok szoftverét futtató számítógépet már majdnem felvennék angol szakra.
Egy magát Eugene Goostman néven bemutató számítógépes program sikeresen hitette el az emberi bírálókkal, hogy a válaszokat egy hús-vér ember adja. Akár a mesterséges intelligenciát, akár a humán kommunikáció gépi szimulálását nézzük, óriási áttöréstől van szó.
Nem sci-fi, nem a jövő, hanem már a jelen: automatikusan lesznek egyre okosabbak a szélturbinák, mert az időjárási körülményekből nyert adatokat analizálják, és mesterséges intelligencia segíti az optimálisabb működésüket.
Amikor egy nagyobb projekt zajlik, a cégek sokszor kódnevekkel dolgoznak. Néha annyira jól sikerül a névválasztás, hogy kár volna megváltoztatni.
Ha sci-fi lenne, akkor inkább sci, mint fi. De a Watch_Dogs nem sci-fi kíván lenni. A Ubisoft ősszel megjelenő játéka inkább egy nagyon is közeli jövőre vonatkozó jóslat, egy olyan világ, melynek tulajdonképpen minden egyes eleme megvalósítható már ma is, maximum még keveset hallunk róla. Megfigyelés, kibertámadások és egy kis GTA – bemutatjuk az év egyik legnagyobb sikerének ígérkező játékát.
A mesterséges intelligencia (AI) kutatások korában gyakran felvetődik a kérdés, vajon okosabbak lesznek, netán máris okosabbak-e a gépek az embereknél, mikor éri utol, illetve hagyja le a kollektív emberi tudást az az információmennyiség, amit a gépek tárolnak.
A mesterséges intelligencia kutatások részét képező szoftver egy adott szöveget a stílus és a szóválasztás szerint elemez, és ezek alapján más szövegekről is képes eldönteni, hogy az adott stílus szerepel-e a "stílusminták" között. Kutatók egy csoportja szerint több kéz jegyezhette a szentírás eredeti szövegét.